L’Oréal Paris, Maybelline New York i NYX Professional MakeUp wspólnie zaprezentowały trendy w makijażu na nadchodzący sezon. Pięć trendów wyodrębnionych przez te marki to: Światło, Tatuaż (Ink), Idealna Cera, Sensoryczność i Kooperacje.

Pierwszy i trzeci trend uzupełniają się. Rozświetlanie twarzy i ust (L’Oréal), brokaty, metalicznosć (Maybelline), opalizacje, a nawet inspiracje holograficzne (NYX) są wymagające i potrzebują odpowiednio przygotowanego podłoża, czyli idealnej skóry. Choć trzeba przyznać, że dobrze wykonany makijaż w stylu nude zawsze się obroni, dając efekt tak zwanej przez fachowców „luksusowej cery” (wszystkie trzy marki zaproponowały nowoczesne, ultraskuteczne bazy pod makijaż). Kolejnym, komplementarnym trendem są tatuażowe, wyraźne kreski: potrzebne są do nich specjalne, profesjonalne eyelinery – matowe (Maybelline) lub winylowe (NYX), a najlepiej wodoodporne (L’Oréal, NYX), tak by rysunek był trwały jak tatuaż. W trendzie tym mieszczą się również winylowe błyszczyki do ust o trwałych, wyrazistych kolorach.


Trend Sensoryczność wskazuje, iż producenci kosmetyków wzięli sobie do serca, że kosmetyk kolorowy to nie tylko efekt, ale także przyjemność nakładania. Stąd praca nad teksturą, zapachami i konsystencjami nowych produktów. Ale najciekawszy jest chyba piąty z trendów, Kooperacje. Gigi Hadid opracowała z marką Maybelline gamę kosmetyków do skóry (primer i rozświetlacz) oraz oczu (innowacyjne eyelinery i paleta cieni do konturowania). Z kolei L’Oréal postawił na współpracę ze znaną z ekstrawagancji luksusową marką Pierre Balmain. Szalone, a zarazem eleganckie odcienie szminek z trzech gam – Rock, Couture i Glamazone – z matowym finiszem idealnie dopełnią look każdej fashionisty! |