TBN Polska to nie tylko telewizja, ale także wspólnota oparta na wartościach.

 

Zdjęcia: TBN Polska

 

W przepięknej dzielnicy Gdyni, w otoczeniu starodrzewia i eleganckich, często przedwojennych willi wre praca. W budynku dawnej gdyńskiej filmówki funkcjonuje dzisiaj nowa telewizja – TBN Polska. Część produkcji wciąż odbywa się w Warszawie, ale to tu bije serce nowego projektu, nowatorskiej na polskim rynku medialnym telewizji bez nachalnego przerywania programów reklamami, bez przemocy czy seksu. Telewizja edukacyjna, wychowawcza i podnosząca na duchu – dla całej rodziny. Założeniem jest, by przed telewizorem wszyscy bawili się równie dobrze, zarówno najmłodsi, jak i najstarsi.
W budynku w skupieniu pracuje młoda, dynamiczna ekipa. Przechodząc z działu do działu, mijamy przestrzenie zaaranżowane na potrzeby flagowych programów tej telewizji – jak na przykład barwny program muzyczny Na ławce, w którym znany DJ Yonas spotyka się z artystami polskiego hip-hopu, czy talk show Punkt zwrotny pokazujący doświadczenia ludzi, „których życie zmieniło się o 180 stopni”. Scenografia jest wysmakowana, dobrana do charakterystyki programu i widowni, operuje mocnymi kolorami – czerwienią, zielenią, czernią. Tworzy świetną, energetyczną atmosferę.

W przyziemiu znajduje się miejsce spotkań. Sala kinowa, która w razie potrzeby służy za przestrzeń galową, może zmieścić bankiet dla nawet 120 osób. Niedawną okazją do celebracji było uzyskanie przez TBN Polska częstotliwości obejmujących całą Polskę. Mówimy o telewizji, która na początku 2015 roku miała ledwie dwugodzinne pasmo na kanale TBN Europe! Teraz nadaje całodobowo i jest obecna na satelicie oraz u coraz większej liczby operatorów.
TBN Polska to część większej całości, która działa na całym świecie – TBN Family of Networks. To jedna z największych na świecie sieci telewizyjnych. Dzięki międzynarodowej współpracy, dzieleniu się produkcjami (np. serialami), ramówka zyskuje na różnorodności. TBN istnieje już od 1973 roku i w sumie obejmuje swoim zasięgiem około 2,5 miliarda ludzi dzięki trzydziestu sieciom telewizyjnym, takim jak TBN, TBN Europe, Smile of A Child, Juce czy TCI. Stacje łączy jedno – przekonanie, że inkluzywna rozrywka oparta na chrześcijańskich wzorcach to odpowiedź na chaos i brutalność dzisiejszej kultury.
„Przymiotnik chrześcijański należy tu rozumieć szeroko. Nie chcemy nikogo pomijać. Dokładamy starań, by nasze programy niosły przesłanie oparte na wartościach chrześcijańskich, wspólnych dla przedstawicieli różnych denominacji. Nie znaczy to jednak, że ludzie o innym światopoglądzie nie mogą nas oglądać. Wierzymy, że każdy znajdzie tu inspirację, szczególnie wtedy, kiedy doświadcza w życiu trudności” – podkreśla Maria Przybylska odpowiedzialna za PR stacji. Podejście, jakie prezentuje TBN, rzeczywiście może zaskakiwać – kiedy stacja podnosi kwestie doświadczenia religijnego, stawia akcent na jego indywidualnym wymiarze. To osobiste przeżycie, które nie ma jednej formuły i nikt, poza tym, kto tego dostąpił, nie powinien go osądzać.

Innowacyjnym pomysłem są promujące konkretne wartości, bardzo atrakcyjne wizualnie klipy. Pokazują ludzki i codzienny wymiar kierowania się imponderabiliami. To wartości – takie jak konsekwencja i niezłomność – wspierają nas w zniechęceniu i zmęczeniu. Miłość, wiara – pomagają nam żyć. Klarowne i zrozumiałe historie odgrywają młodzi ludzie – tacy, których można by spotkać po sąsiedzku. Odważna oprawa wizualna – mocne kolory, intrygujące kadry, uwaga na szczegół – przyciągają wzrok i sprawiają, że od klipów trudno się oderwać. Jakże odmienne jest to podejście od tego, z czym tak często się spotykamy, z prezentowaniem życia podług wartości jako ponurego samopoświęcenia! Choć klipy adresowane są głównie do młodych (i mają być prezentowane w blokach przypominających bloki reklamowe), zapewne zainspirują widzów w każdym wieku.
Od września 2017 roku stacja nadaje programy według nowej ramówki. Ciekawie prezentują się nowe produkcje muzyczne – obok wspomnianego już show Na ławce znajdziemy też Soul Mag – tłumaczony na polski format amerykański, do którego chrześcijański raper Urban D. zaprasza wybitnych artystów ze świata hip-hopu, R&B, a nawet gospel. Poranki umila z kolei dynamiczny, polski mTBN (to już drugi sezon tej produkcji).

Ważną pozycją w ramówce są programy inspiracyjne i stymulujące duchowy rozwój. Pastor Levi Lusko w nauczaniach zatytułowanych Oczami Lwa mówi o nowej perspektywie w postrzeganiu bólu oraz o uzdrowieniu zranionych serc. Z kolei goście programu Dzikie serca uważają, że nie ma miejsca, do którego nie da się dotrzeć, i opowiadają o tym, jak udało im się pokonać ograniczenia, które niejednego odstraszyły od podjęcia podobnych przedsięwzięć. Jeszcze jesienią na antenę wejdzie kolejny program – Dylematy, w którym prezes TBN Polska Krzysztof Rompa odpowiada na pytania od widzów, pochyla się nad ich życiowymi dylematami, zwycięstwami i porażkami, rozważa możliwe rozwiązania i oferuje duchowe wsparcie.
Program Tytani ma formę wywiadów, w których szczerze o swoim życiu opowiadają m.in. Andrzej Gąsiorowski, Brian Welch (Korn), Marcin Zieliński, Todd White, Matthew i Laurie Crouch oraz dr Caroline Leaf. Dr Leaf, znana na całym świecie neurobiolożka i kognitywistka, ma też własny format – Uruchom swój mózg – z którego widzowie dowiadują się, jak odnieść zwycięstwo w codziennych problemach oraz zmieniać destruktywne sposoby myślenia. Ramówkę uzupełnia oferta dla dzieci oraz filmy i seriale zarówno polskiej, jak i międzynarodowej produkcji.

Co więcej, TBN Polska to nie tylko telewizja, ale także oś wspólnoty opartej na wartościach i zaangażowaniu w etycznie prowadzony biznes. TBN Polska jest patronem szeregu książek, takich jak Nieustępliwi Johna Bevere czy Z szeroko otwartymi oczami – autobiografii członka zespołu Korn Briana Welcha. Jak zapewniają współpracownicy TBN-u, lista publikacji będzie się powiększać.
TBN Polska kreuje doświadczenie wspólnoty także i w mniej oczywistych kręgach – biznesowych. Klub 1000 Dębów zrzesza zaangażowanych w wartościowe, chrześcijańskie życie przedsiębiorców, zatroskanych o przyszłość społeczeństwa. Co najważniejsze – mają oni okazję otrzymać i zaoferować sobie wzajemnie wsparcie dzięki spotkaniom i niestroniącym od duchowości rozmowom. To bardzo ważny gest, dzięki któremu TBN rzeczywiście może się poszczycić tym, że tworzy wspólnotę – coś, czego boleśnie nam brakuje w dzisiejszym zaganianym i indywidualistycznym świecie. |

 

Telewizja TBN Polska (www.tbnpolska.tv) to polska telewizja familijna z wartościami chrześcijańskimi. Jest częścią TBN Family of Networks, jednej z największych na świecie sieci kanałów telewizyjnych. Tworzy ją 30 stacji, które obejmują swoim zasięgiem ponad 2,4 mld ludzi. Dociera na wszystkie zamieszkałe kontynenty przez 84 transpondery. Jest obecnie dostępna w ofercie Vectry (nr 177), na nc+ (nr 221), w Toya (nr 230), Jambox (nr 376), Wektor (196), PGTV (nr 64), TVK „Północ” (nr 165), ISKO (nr46) oraz jako FTA na satelicie Hot Bird 13 E i w Cyfrowym Polsacie. Wkrótce TBN Polska pojawi się u kolejnych operatorów.

2 KOMENTARZE